Connect with us

عربي

قرارات صادمة يتخذها اليوتيوبر أحمد حسن.. وزينب تكشف سبب ارتدائها الحجاب

Published

on

تحدث اليوتيوبر المصري أحمد حسن و زوجته زينب للمرة الاولى، بعد ان قامت السلطات المصرية بإخلاء سبيلهما بعد توجيه اليهما الاتهام بتعريض حياة طفلتهما الصغيرة للخطر.

ويأتي ذلك في أول مقطع فيديو قد ظهرا فيه ليكشفا من خلاله خطتهما خلال الفترة المقبلة للمتابعين، كما وتحدث من خلاله عن كواليس ارتداء زينب لـ”الحجاب”.

وأعلن أحمد حسن في الفيديو الذي نشره على “فيس بوك” قائلاً :

“في حاجة يا جماعة عاوزين نتكلم عليها عشان عارفين إنكم هتتكلموا عليها الفترة الجاية كتير جداً، أيلين مش هتظهر معانا الفترة الجاية خالص، ولا في فيديوهات ولا صور ولا ستوري، وعارف انكم بتحبوها وبتحبوا تشوفها معانا، بس هي مش هتبقى موجودة معانا، عشان الموضوع خارج عن إرادتنا”.

وكشفت زينب تفاصيل ارتدائها للحجاب قائلة :”الحجاب مش اختيار.. الحجاب في الدين فرض علينا، وبقالي شهرين بفكر في موضوع الحجاب من رمضان الماضي”.

وتابعت زينب:”أنا مش لابسة الحجاب عشان إرضاء أهلي ولابساه عشان ربنا، لأني كنت خايفة أموت وأنا بشعري، ودلوقتي أنا راضية بالقرار ده”.

وفاجأت زينب المتابعين بعد نيتها ارتداء الخمار، قائلة :”

أنا مش شيخة ولا على السجادة 24 ساعة، لكن بحاول أطور من نفسي للطريق الصح، وهاخد خطوة جديدة الفترة في الحجاب بارتداء الخمار بس واحدة واحدة”

وتفاعل المتابعون وعلق أحدهم : “احنا قولنا خلاص هنبطل ونعيش مستورين ونحمد ربنا علي نعمته ولا انتم مبتشبعوش”.

وقالت متابعة أخرى: “إنتي جميله بالحجاب بس ياريت تغطي الشعر من الأمام علشان حرام طالما لبستي الحجاب يبقى صح وربنا يثبتك يازيزي ياسكره”.

وقال متابع :”مفيش حد معصوم من الغلط يا احمد احنا بشر مش مليكه وكلنا بنغلط بس المهم الواحد بيتعلم من غلطه مش بيتمادى فيه وميكررش تاني نفس الاخطاء وبجد ايلين هتوحشنى جدا ربنا يصبرني انى مشوفهاش ربنا يوفقكم ويسعدكم فى حياتكم”.

https://wa.me/905413576460

فيسبوك

Advertisement